Tagi

,


Kilka dni temu byłam pod wrażeniem babeczek cynamonowych firmy Cinnabon, którymi miałam okazję delektować się w Katowicach – pierwszym i jak narazie jedynym punkcie w Polsce tej sławnej, amerykańskiej sieci. Cynamonki są poprostu nieziemskie! Dlatego postanowiłam sama spróbować upiec własne wypieki cynamonowe..

Zainspirowana dawnym przepisem mojej babci na ciasto drożdżowe z cynamonem i uwagami znalezionymi w sieci – wzięłam sprawę w swoje ręce..

PRZEPIS NA CYNAMONKI

Ciasto:
  • 60 dkg mąki pszennej
  • 10 dkg cukru
  • budyń waniliowy w proszku (1 opakowanie)
  • 20 g drożdży
  • 75 g miękkiego masła
  • 2 jajka
  • 400 ml mleka
  • szczypta soli
Nadzienie:
  • 100g miękkiego masła
  • 150 g cukru ( najlepiej brązowy,np. demerara)
  • 3 łyżeczki cynamonu

1. Z podanych składników na ciasto, wyrabiamy elastyczne ciasto. Pamiętając że wyrabiając ciasto dążymy do tego aby „nabrało” jak najwięcej powietrza i a jego powierzchnia była wręcz aksamitne. Gdy już wyrobimy ciasto przykrywamy je jakimś ręcznikiem aby nie traciło temperatury i odkładamy na ok.40 minut w ciepłe miejsce do wyrośnięcia (ciasto na zdjęciu poniżej jeszcze przed dokończeniem wyrabiania ciasta).

2. W czasie kiedy ciasto nam „rośnie” przygotowujemy nadzienie, którym będziemy smarować ciasto. Do miseczki wkładamy miękkie masło i mieszamy je z cynamonem na jednolitą masę.

3. Następnie na posypanej mąką stolnicy wykładamy ciasto i rozwałkowujemy je na kształt prostokąta o grubości ok 6-8 mm. Rozwałkowany prostokąt smarujemy wcześniej przygotowaną masą masła z cynamonem (używam do tego sylikonowego pędzelka) i posypujemy cukrem (ja użyłam cukru tradycyjnego – białego kryształu). A następnie zawijamy ciasto w rulon.

4. W zależności od szerokości prostokąta kroimy rulony na mniejsze krążki – ok. 3-4 cm i układamy blisko siebie na wyłożonej papierem do pieczenia prostokątnej blaszce.

5. Tak przygotowane ruloniki warto posmarować górę ciastek roztrzepanym jajkiem aby się ładnie zarumieniło. Pozostawiamy ciasto na ok 20 minut do ponownego wyrośnięcia.

Tak przygotowane babeczki wkładamy do piekarnika rozgrzanego do 190 stopni i pieczemy ok 20-25 minut.

Gotowe Cynamonki polecam jeść jeszcze ciepłe i polane lukrem bądź posypane cukrem pudrem.

 

SMACZNEGO!

 
 
 
