Przeglądając inspirujące zdjęcia w sieci wielokrotnie trafiałam na kubki z własnoręcznymi napisami. Nie bardzo wiedziałam jak taki napis w miarę prosto zrobić.. Ale trafiłam nareszcie w miejsce gdzie wszystko stało się dla mnie jasne ;)

Byłam pewna że farba do trwałego pisania po porcelanie jest bardzo droga i bardzo mnie zdziwiło, że koszt markera do porcelany jest wysokości ok 10 zł.

Potrzebujemy:

– porcelanowy kubek bądź talerz  (aby koszty były mniejsze można kupić w sklepach typu „Wszystko po 5zł” itp)

– marker SHARPIE (można kupić go w większych sklepach z art. szkolnymi, bądź na allegro)

Wykonanie:

By zrobić taki talerz, jak ja, potrzebujecie owym markerem napisać lub narysować coś na porcelanowej powierzchni.

Następnie należy je wypiec.Ponieważ talerze/kubki nie zrobione z porcelany mogą pęknąć w czasie pieczenia, dlatego wypiekamy to w piekarniku w temperaturze 170 stopni przez 30-60 minut (30min na mały tekst, taki jak powyżej a ok. 60 minut na rysunki i większe napisy). Po wyjęciu z piekarnika zostawcie swoje naczynie, by całkowicie ostygło (nie może być nawet lekko ciepły). Dopiero po tym czasie można zacząć go używać, czy też myć.


Inne realizacje znalezione w sieci:

Taka porcelana może być przede wszystkim wspaniałym prezentem, właściwie dla każdej okazji. Robienie takich kubeczków to także świetna zabawa dla dzieciaków i idealna pamiątka na przyszłość dziecięcych lat..

Źródło: http://www.abeautifulmess.com ; http://www.zeberka.pl

