Tagi

, ,


Już kilkanaście razy robiłam te ciasteczka. Uwielbiam je ze względu na ich maślany smak, kruchość ale przede wszystkim expresowe wykonanie. Przepis znalazłam w „Dekoracja ciast”. Mam ich prenumeratę i z czystym sumieniem mega polecam, ponieważ jest tam wiele świetnych przepisów, ale najbardziej uwielbiam ich kolorystykę ;)

dekoracje

Poniżej przepis na maślane ciasteczka – bardzo szybki wypiek a mają cudowny smak (jak u babci).

ciastko1

podkład

  • Zmiksuj masło z cukrem na lekką kremową masę
  • Dodaj jajko i ekstrakt waniliowy. Całość wymieszaj
  • Przesiej połowę mąki do miski i zmieszaj z masą. To samo zrób z drugą połową części mąki i jeszcze raz wymieszaj składniki.
  • Zagnieć gładkie ciasto, następnie zawiń je w folię i włóż do lodówki na pół godziny.
  • Rozgrzej piekarnik do temperatury 180 stopni C
  • Rozwałkuj ciasto na oprószonej mąką powierzchni na grubość ok. 4 mm. Przygotuj ciasteczka, używając foremek bądź szklanki
  • Ułóż ciastka na blasze włożonej papierem do pieczenia. Piecz przez 10-15 minut, aż staną się złocistobrązowe. Udekoruj motyle, kiedy ostygną.

Tak wyglądają moje świąteczne ciasteczka, które udekorowałam roztopioną czekoladą z odrobiną mleka oraz M & M’s ;)

ciastko4ciastko2ciastko3

Ciasteczka można także udekorować lukrem: 500g cukru pudru + 2 białka + łyżeczka cytryny – wszystko miksujemy na gładką masę.

Smacznego!

